mi茅rcoles, 20 de noviembre de 2019

Informaci贸 d'inter猫s

Hola xics! 馃憢 Podeu llegir a continuaci贸 informaci贸 molt important relacionada amb l'activitat 4 i amb el projecte en general.

Les emocions estan presents constantment en la nostra vida quotidiana, influeixen en les nostres decisions i s贸n el motor que ens mou a actuar. La paraula "e-moci贸" t茅 la mateixa arrel que "moviment", 茅s "el que ens fa moure". Les emocions faciliten les decisions i guien la nostra conducta, per貌 al mateix temps necessiten ser guiades. Existeixen centenars d'emocions i moltes variacions, 茅s per aquesta ra贸 que 茅s important saber-les identificar, per poder-les gestionar i controlar.

Les emocions es poden classificar de la manera seg眉ent:
  • Emocions negatives: es refereix a diverses formes d'amena莽a, frustraci贸 o retr脿s d'alguna cosa que volem aconseguir. Inclouen por, ira, ansietat, tristesa, culpa, vergonya, enveja, gelosia, f脿stic, etc. 
  • Emocions positives: s贸n el resultat d'una avaluaci贸 favorable respecte al assoliment dels objectius o apropar-se a ells. Inclouen l'alegria, orgull, amor, afecte, felicitat, etc.

Les emocions mantenen la curiositat i l'inter猫s pel descobriment de coses noves. A m茅s, servixen com a llenguatge per comunicar-se uns individus amb els altres (de la mateixa esp猫cie o fins i tot d'esp猫cies diferents). 脡s una comunicaci贸 r脿pida i efectiva. En l'home, el llenguatge emocional 茅s tamb茅 un llenguatge b脿sic tant entre els mateixos membres d'una fam铆lia (pares i fills) com entre els membres d'una societat determinada. 

Aix貌, a m茅s, crea lla莽os emocionals com la fam铆lia o els amics. Tamb茅 serveixen per fer recordar moments importants. A ning煤 se li escapa que qualsevol esdeveniment associat a una emoci贸, tant si va ser positiva o negativa permet que recordes m茅s f脿cilment el que va passar. 

Font: 脕lvarez Gil, A. (2017). EL RAC脫 DE LES EMOCIONS: Programaci贸 d’Educaci贸 Emocional per a Educaci贸 Infantil i Primer cicle d’Educaci贸 Prim脿ria i Banc de Recursos. Projecte Final del Postgrau en Educaci贸 Emocional i Benestar. Barcelona: Universitat de Barcelona. Dip貌sit Digital: http://hdl.handle.net/2445/118319

No hay comentarios:

Publicar un comentario