Rúbrica

Ací podeu trobar la rúbrica que utilitzarem els mestres per avaluar la Unitat Didàctica. Com es pot veure, avaluarem huit aspectes, puntuant-los de l'u al cinc, sent l'u la nota més baixa i el cinc la més alta. És a dir, un cinc equivaldrà a un deu. Les equivalències serien:


  • Deficient (1-2): no has aconseguit cap dels objectius, necessites treballar molt.
  • Insuficient (3-4): quasi aconsegueixes els objectius, cal posar-se les piles.
  • Suficient (5-6): bé! Has aconseguit els objectius mínims, però pots fer-ho millor.
  • Be (7-8): has treballat molt bé, segueix així.
  • Excel·lent (9-10): el teu treball és fenomenal i et mereixes un reconeixement especial, continua així.
Cada aspecte comptarà un 12,5% en la nota final de la Unitat Didàctica, per tant, se sumaran les notes de cada aspecte i dividirem entre 8 per a calcular la nota. D'aquesta manera, practicarem les divisions. Una vegada tinguem aqueixa nota, podeu veure l'equivalent per a saber la vostra nota real, és a dir, si teniu un 3, la vostra nota serà equivalent a un 5 o un 6. 

No prestarem molta atenció a les notes, ja que, sabeu que no són el més important de tot el vostre procés d'aprenentatge. Recordeu: no sou números i un número no vos identifica.





Ara explicarem què avaluarem i analitzarem per a calcular la vostra nota. 

  • Reconeixement i maneig d'emocions: serem molt observadors durant totes les activitats per a comprovar si dueu a terme les estratègies per a relacionar-vos que us donem durant la Unitat Didàctica. A més és necessari que diferencieu i reconegueu les diferents emocions i sentiments.
  • Claredat i coherència alhora d'expressar-se: tant en l'exposició com en el debat i en múltiples activitats col·laboratives heu d'expressar-vos de manera correcta, construint correctament oracions i, sobretot, respectant a la resta de companys. 
  • Coneixements relacionats amb les funcions vitals: comprovarem si sabeu diferenciar i descriure les diferents funcions vitals, sobretot, les funcions de relació i reproducció, així com els òrgans implicats en les diferents funcions.
  • Discurs escrit: Examinarem totes les produccions escrites per a comprovar si els text són adequats i coherents, així com si tenen una bona ortografia.
  • Coneixements relacionats amb elements geomètrics: ja sabeu que heu de diferenciar els tipus de línies i figures planes, diferenciant-les pel seu nombre de costats. També heu de reconéixer i representar els diferents tipus d'angles en les vostres produccions.
  • Ús de les TIC i eficàcia per utilitzar-les: comprovarem si useu correctament els aparells tecnològics durant la Unitat Didàctica, però a més heu d'usar-les amb eficàcia, és a dir, en conjunt amb els vostres companys i que us ajuden a fer les activitats.
  • Coneixements relacionats amb la gama cromàtica: heu de diferenciar entre els colors càlids i freds alhora que els relacioneu amb sentiments i emocions.
  • Consciència social i cívica: tindrem en compte sempre el vostre comportament, però sobretot, si respecteu les normes que us hem ensenyat durant la Unitat Didàctica.

A continuació, trobareu un formulari per avaluaros vosaltres mateixos:

No hay comentarios:

Publicar un comentario